21 листопада 2024 року, у день свята собору Архистратига Божого Михаїла та усіх небесних Сил безплотних, з благословення Високопреосвященнішого митрополита Чернігівського і Новгород-Сіверського Амвросія, Високопреосвященніший архиєпископ Любецький Никодим, вікарій Чернігівської єпархії, звершив Божественну літургію в соборі Різдва Богородиці.
Його Високопреосвященству співслужив благочинний округу протоієрей Михаїл Терещенко, а також духовенство Чернігівської єпархії. Перед літургією було звершено акафіст Архистратигу Михаїлу.
Напередодні свята у соборі Різдва Богородиці було звершено всенічне бдіння з літією.
За Літургією помолились про мир на українській землі; про позбавлення від ворога; щоб Господь зглянувся на наш народ і зберіг тих, хто у відчаї і втратив домівки; про благословіння Боже людям доброї волі, які допомагають нужденним.
З благословення Предстоятеля Української Православної Церкви Блаженнішого Митрополита Київського і всієї України Онуфрія протоієрея Михаїла за заслуги перед Українською Православною Церквою нагороджено орденом святителя Феодосія Чернігівського.
Після завершення богослужіння настоятель собору приймав вітання з нагоди Дня Ангела від духовенства та парафіян.
Від імені громади собору вітаємо протоієрея Михаїла з Днем Ангела та бажаємо миру, радості і довголіття!
Нехай Божественна благодать незмінно перебуває з Вами у всі дні служіння, посилаючи духовну втіху та міцність душевних і тілесних сил на многая літа.
СОБОР АРХИСТРАТИГА БОЖОГО МИХАЇЛА
Святкування Собору Архистратига Божого Михаїла та інших Небесних Сил безтілесних встановлено на початку IV століття на Лаодикійському Соборі. Тоді ж було засудджено єретичне поклоніння Ангелам як творцям і правителям світу і затверджено їх православне шанування. Дата відзначення теж не випадкова: листопад — 9-тий місяць від березня (з якого в давнину починався календарний рік), відповідно до числа 9-ти чинів ангельських. 8-й день місяця вказує на майбутній Собор всіх Сил Небесних у день Страшного Суду Божого, який святі отці називають «днем восьмим», бо після віку цього, лік у якому звершується седмицями днів, настане «день осьмий», і тоді «прийде Син Людський у Славі Своїй і всі святі Ангели з Ним» (Мф. 25, 31).
Над усіма дев’ятьма чинами ангельськими поставлений Господом святий Архангел Михаїл. Архангели – це Божі благовісники. Вони допомагають зрозуміти таємниці духовності, пророцтв і Божої волі, зміцнюють у людях віру, просвітлюють розум світлом Євангелія. Архістратига Михаїла вшановуть як головного Архангела. Його ім’я згадується і в Старому, і в Новому Заповітах; при цьому, як правило, у Старому Заповіті імена Ангелів не фігурують, однак ім’я святого Архангела згадано декілька разів у кінці Книги пророка Даниїла (Дан.10: 13, 21; 12: 1). У Писанні він іменується «князем», «вождем війська Господнього» як головний борець зі злом, що існує у світі, звідси його церковне «ім’я» — Архістратиг, тобто старший воїн, воєначальник, поставлений над усіма ангельськими чинами. Михаїл у перекладі з єврейської означає «хто, як Бог», або «хто рівний Богу». З цього приводу св. Григорій Великий зауважує, що в той час як інші Ангели посилаються, щоб принести людям якусь звістку, Архангел Михаїл являє свій меч щоразу, коли повинна проявитися чудесна сила Божа.
За переданням, коли одержимий гординею Люцифер (у перекладі з латини — «світлоносний» або «ранкова зірка», Денниця) — віддалився від Бога настільки, що став джерелом зла, і потягнув за собою третину Ангелів, кажучи: «зійду на небо, вище зір Божих поставлю престол свій …, буду подібний до Всевишнього» (Іс. 14: 13 — 14), Архангел Михаїл перший закликав усі небесні безтілесні сили, котрі не піддалися згубному прикладу, до боротьби з диявольською спокусою: «Хто подібний до Бога? Ніхто, як Бог!». Він зі своїм військом здобув перемогу в битві проти Люцифера і його бісів (занепалих Ангелів), які були «скинуті в пекло, в глибини пекла» (Іс. 14:15). Це протиборство між добром і злом дотепер триває на землі, всі люди є його учасниками.
Святий Архангел Михаїл найчастіше зображується у військових обладунках зі списом або мечем у руці, бо і після перемоги в піднебесній битві Архістратиг не перестає боротися за славу Бога і за справу порятунку людського роду.